Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 9 augusti 2014

Publicerad 2014-08-09 16:25:25 i Träning,

Bodybalance och långpass

Igår skulle jag sprungit både på morgonen och på lunchen men på grund av en dygnslång huvudvärk ställde jag in. Gick och la mig tidigt igår och mådde bättre idag.

Jag inledde dagen med en stor frukost innan jag tog mig iväg till bodybalancepasset. Jag har fortfarande marklyftsträningsvärk i rumpa, rygg och övre delen av ryggen. Alltså nödvändigt med stretch. Knäpper och ploppar fortfarande i ryggslutet.

Efter bodybalancen stack jag direkt ut på ett långpass. Rejält uppvärmd, kan man säga. 24 grader varmt men molnigt och blåsigt. Jag sprang i lugnt "hålla på hela dagen-tempo" och tog första pausen vid 8 kilometer. Köpte vatten, banan och pingvinstång. Bananen åt jag direkt, sen drack jag ganska snabbt upp vattnet och pingvinstången räckte till jag sprungit ungefär 13 kilometer. Vid 14 stannade jag igen för att köpa ännu mera vatten. Sedan sprang jag genom Eriksberg där jag såg en ekorre. Sedan till nästa stopp, vid 23 kilometer. Köpte en cola på McDonalds vid Backaplan och sen skulle jag "raka vägen" hem. Jag insåg där att det skulle bli ungefär 29 kilometer hem och då kan jag ju lika gärna ta 30? Så jag tog lite runtruntvägar i Gamlestaden. Sprang under Röde Orm och fick se två ganska stora harar. Mysigt! Sedan var jag hemma igen! Klockan på 2:55:30 men inklusive shoppingpauser skulle jag tippa på 3:05-3:10. Helt okej ändå.

 Hemma

Nu har jag fått i mig BCAA, vattenmelon, vaniljkvarg och tagit en lång dusch. Strax iväg mot Way out west! Kämpa kroppen och piggheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela