Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 6 augusti 2014

Publicerad 2014-08-06 19:45:00 i Träning,

Bodybalance
 

Idag har jag provat på ett pass bodybalance. Någon sorts mix av tai chi, yoga och pilates. Var ganska pepp tills jag fick se ordet "koreografi" i beskrivningen. Hua! Jag kan knappt göra ordentlig löpskolning när man ska använda både ben och armar samtidigt. Jag har ruskigt dålig koordinationsförmåga. Blev lite skrämd, men gjorde mig beredd på att bli lite bortgjord och gick dit ändå.

 

Det var nog bra att jag gick dit. Bara efter uppvärmningen sträckte det rejält i mina höfter och axlar. Jag trodde nog att jag var starkare och segare. Osmidig visste jag att jag var.
Efter en stund in i passet gick det rätt bra - men hej och hå så det knäppte och knakade i min rygg och mina höfter! Det finns kanske fler anledningar till att mitt alterego är en 84-årig tant jag kallar Agda? Stel-Agda. Men ja, då gjorde det i alla fall nytta!

När jag kom hem snodde jag ihop en ceasarsallad. Jag älskar min egen ceasarsallad. Fast idag glömde jag parmesanosten. Kompenserade med extraextra rostat bröd och sås. Mums det med.

 Hemgjord ceasarsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela