Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 5 augusti 2014

Publicerad 2014-08-05 20:04:14 i Träning,

Transportlöpning

Jag tog en morgonjogg till jobbet i morse. Ett underbart sätt att starta dagen! Dock har jag rejält ont i mina benhinnor, speciellt den vänstra, när jag väl stannar. Den gör lite ont under löpningen men när jag står stilla dunkar hela framsidan av smalbenet och jag får halta lite framåt när jag ska gå. Inte okej. Det blir alltså vila ikväll och eventuellt ett pass på gymmet imorgonbitti. Annars bara yoga imorgon kväll. Vi får se. Ingen panik. 18 dagar kvar till Ultravasan...

 Framme på jobbet

Sen jobbade jag hela dagen och sen åkte jag hem. Kom hem och blev genast på dåligt humör. Skitgrejer såklart, men ibland blir det så. Som tur är var jag själv hemma så E slapp höra mina mormorssvordommar över att jag tappar en rödbeta i slasken, bakplåtspappret blåser eller iPaden slocknar medan jag har kladdiga fingrar. När jag kom hem ville jag egentligen bara lägga mig på soffan och knappa hem en pizza från en app. Men så tog jag tag i mig själv. Det svåraste med mat är planeringen och att handla och båda de två sakerna är faktiskt gjorda. Vad hade jag för ursäkt till att äta skräp? Ett dåligt humör? Blir jag på bättre humör för att jag äter dålig mat? Knappast. Så jag snodde ihop kikärtsbiffar och ugnsrostade grönsaker. Hur gott som helst och väldigt mycket bättre energi än en pizza. Gissa vem som är på bättre humör nu?

 Kikärtsbiffar, ugnsrostade grönsaker och sås på kvarg och lime

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela