Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 13 augusti 2014

Publicerad 2014-08-13 18:45:15 i Träning,

Yoga och transportjogg

Någon förmiddagsjogg blev det inte. Jag var för lat. Jag stannade istället på soffan och kollade på serier. Latade mig tills det var dags för yoga. Jag hade tänkt att det "blir mysigt" och en "bra uppvärmning för joggen hem". Idag hade hon ett lite tuffare pass. Det kändes. När jag väl skulle jogga hem var det som att mina ben var 20 kilo tyngre än innan. Styck. De ville knappt lyfta sig och än mindre springa hem. Jag tog en omväg "för att se hur lång den är" och sprang vägen upp mot Skatås och förbi till Munkebäck. Som om turen inte var tung nog hade de precis asfalterat om så att skorna klibbade fast i marken. Passande. Verkligen. Rundan blev nio kilometer. Jag hade bestämt mig för att följa cykelvägsskyltar. Sprang över en viadukt och sedan sa skylten åt mig att ta höger. Trodde jag. Efter en stund var alla skyltar slut. Jag vände tillbaka. Under viadukten var en skylt för gång- och cykelbana men ingen anvisning om var vägen ledde - förrän jag var genom tunneln. Då fanns där en ny skylt som sa att jag var på rätt väg. Tur att man kan chansa lite och vet att stället jag ska till inte ligger åt höger... Synd om de som inte hittar häromkring. Skärpning Göteborgs stad!

 Hemma! 9 km in på kontot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela