Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 12 augusti 2014

Publicerad 2014-08-13 10:34:56 i Träning,

Ben och yoga

Igår fick jag sällskap på gymmet. Min sambo hängde på. Vi körde ben. Eller ja... Han hade på mitt pass fram till enbenssquats, då han bytte till vanliga squats och sen gick han iväg och körde annat. Hookade upp för marklyft och sen gick han hem. Men äh. Jag körde på som vanligt. Ökade inte, eftersom jag gjorde det förra veckan och benen orkade precis det jag tog sist.

 Korta shorts vägs upp av celluliter, håriga ben och feta knän...

Jag var klar med passet vid 10:40 och sedan tog jag raka vägen hem för dusch och mat. Klockan 12:15 startade yogapasset inne i Göteborg. Heja. Hade tänkt ta det som ett stretchpass efter benpasset. Hade glömt hur mycket benstyrka det ändå är att köra yoga. De här krigarställningarna, där man ska böja på benen och stå statiskt. Aj. Skakis. Benen var ju redan slut! Men ja, det gick ändå.

Sedan mötte jag upp en kompis och hängde på Kulturkalaset. Metade fisk, åt mat och chillade. Därefter raka vägen ut till Hönö för informationsmöte inför lördag. Jag är funktionär på 10 island race. Det ska bli jättetrevligt! Nästa år kanske jag står på startlinjen för swimrun...

Kom hem sent, för att vara jag, och har idag tagit en lång sovmorgon. Ska snart sticka ut på kort löppass och i eftermiddag köra yoga och ett kort pass till. Eller så blir det inget nu på förmiddagen men ett längre pass imorgon. Vi får se.
Det här med semester. Jag kan nog vänja mig vid det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela