Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 4 augusti 2014

Publicerad 2014-08-04 19:23:00 i Träning,

"Det är visst nån som är tillbaka", som Lars Winnerbäck sjunger.

Jag började dagen med en morgonjogg. Utan fokus på puls, utan fokus på tempo. Utan fokus alls. Jag skulle "bara göra" det. Jag skulle ta en femma och så fick det kännas som det kändes, gå som det gick och bli som det blev. Riktigt glädjande är att jag körde i mitt "normaltempo" som numera pendlar mellan 5:30-5:40 min/km och det kändes precis så jobbigt (eller lätt) som det brukar kännas. Och sista kilometern fick jag regn. Typ YES! Jag är tillbaka! Antagligen för tidigt att ropa hej men jag gör det ändå. Såhär glad blir jag när det äntligen släpper och jag återfår hoppet om att komma fram till Mora i tid...

 

Sedan jobbade jag hela dagen.

Därefter sprang jag hem. Återigen mätte Garmin fel. För långt och snabbt. Det vore ju såklart roligt - om det var sant. Det var visserligen bara ungefär 400 meter fel, men kilometertiderna blir galna och eftersom den tappar satelliterna hela tiden så går det inte att lita på tempot som visas heller. I-landsproblem, helt klart. Jag har mailat med supporten och ska skicka in min klocka på service. Jag kommer att få en ny hemskickad inom 2-5 dagar. Pluspoäng till Garmin!
Medan jag sprang fick jag ont i svanken. När jag stannade hemma på gatan och promenerade några steg gjorde det skitont i benhinnorna. So much for tillbaka. Men äh. En morgonjogg till jobbet imorgonbitti och sen får vi se om jag kanske ska vila på eftermiddagen. Vi får se. Ingen panik. 19 dagar kvar till Ultravasan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela