Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 1 augusti 2014

Publicerad 2014-08-01 17:51:00 i Träning,

Testjogg

Jag har mått bättre de senaste dagarna. Inte så ont i halsen utan snarare slemmig. Inte så hängig i kroppen. Så idag testade jag att springa. Det var 13 dagar sedan sist...

Jag skulle sprungit redan på morgonen men jag har återigen sovit som en kratta, så jag prioriterade en timmes extra sömn. Sen jobbade jag hela dagen och sen. Sen var det dags! Jag hade springgrejer på jobbet och tog mig hem till fots. Rejält arg på min Garminklocka som efter nio minuter fortfarande inte hittat mig. Till slut startade jag ändå. Utan satelliter. Det blir fel då, men jag orkade inte vänta! Jag vet att det är ungefär fem kilometer hem. Det tog ungefär en halvtimme. Plus och minus lite här och där. Litar inte på kilometertiderna eftersom den tappade mig hela tiden och kartan är helt galen. Men pulsen borde stämma och den var högre än den borde varit och mellan kilometer tre och fyra hade jag ont i lungorna. Jag sänkte tempot och det gick över efter en stund...

 Hemma
 
Nu när det gått en stund (kom hem för typ två timmar sen) har jag fortfarande lite ont i lungorna och jag börjar få huvudvärk. Det är dåligt. Riktigt dåligt. Hoppas verkligen att det går över med lite sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela