Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Dagen före Ultravasan

Publicerad 2014-08-22 18:23:00 i Träning,

Vi är framme. Vi har åkt bil i några timmar, vandrat omkring i Mora i några timmar, hämtat nummerlappar och chip, checkat in på hotellet och ätit middag precis bredvid målet. Jag tror att vi har koll på det mesta. Det finns ingen plan. Eller njae, det finns en grov plan.

Vi ska ta det löjligt lugnt första milen, typ gå första fem kilometerna som går spikrakt uppåt i banprofilen. Ligga efter i schemat från start för att sen komma ikapp mer och mer. Första halvan av banan ska tydligen vara "värst" och mest trixig. Vi ska dricka på varenda vätskestation och äta en massa vid matstationerna. Ingen mer detaljerad plan än så. Salttabletter och BCAA är med längs vägen, men ingen dricka.

Ja, det finns som sagt inte så mycket plan. Vi ska bara i mål. Troligtvis tar det runt tolv timmar. Plus minus typ en eller två. Ganska svårt att räkna på, så det får bli som det blir.

Bussen går från Mora till Sälen klockan 2:30 imorgon. Starten går klockan 5.
Om jag är nervös? Inte jätte. Jag fattar nog inte riktigt vad jag gett mig in i. Men klockan är 18:18 och vi är i pyjamas på hotellet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela