Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Som ett barn på julafton...

Publicerad 2013-03-25 18:05:00 i Träning,

... på leklandet... som har en godisbutik... Jag har varit på Löplabbet!


Nu har jag nya skor! Äntligen. Två år och 100 mil är på tok för lång tid och sträcka att spendera i samma skor. Jag överger mina Nike och övergår till Asics. För - helt ärligt; Hade jag valt Nike hade det varit endast för märket - och sån vill jag inte vara. Asicsen kändes lite bättre än Nike. De kändes lättare och rymligare. De satt inte åt lika mycket mitt på foten och hade mer utrymme för tårna. Jag valde alltså mellan Nike Zoom structure+ 16 och Asics GT 1000. Provade även Nike Lunareclipse+ 3 men de avfärdade vi snabbt för att jag behöver mer stabilitet. Så här ser ni mina nya skor!

 

 

 

Jag passade även på att köpa kompressions tights från 2XU. Jag har faktiskt inte ens provat dem ännu men det ska bli intressant att testa. Frågan är om jag borde tagit XS eller S. Jag valde S. Jag väger trots allt väldigt, väldigt sällan under 50 kilo. Jag köpte de som heter "elite" som är extra förstärkta på baksida lår vilket är var jag brukar få mest ont när jag väl får ont. Men om jag klagar på att det tar tid att dra på mig tightsen idag kan jag inte tänka mig att det går snabbare med kompressions...

Får se om foten, som är varm och som "skakar till" vid varje lyft från marken, ger sig till imorgon så att jag kan testa. Jag vill, jag vill, jag vill! Nästan som om godispåsen stod här framför mig och jag inte fick äta av det... Dumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela