Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Drömkroppen

Publicerad 2013-03-23 14:25:00 i Träning,

Hur ser din drömkropp ut?

 

... Eller hur är din drömkropp?

 

 

 

De här två frågorna undrar jag om alla kan få ihop. Har vi alla ett område som vi gärna ägnar lite extra uppmärksamhet? Jag vill ha smala ben. Riktigt smala ben. Jag gillar ben som ser ut som pinnar. Mina ben är däremot tjocka. Mina lår är tjocka och mina vader är tjocka. Inte nödvändigtvis tjocka med fett. De orkar en hel del så en del muskler borde det finnas där. Nu är frågan om jag som är väldigt kort skulle kunna få ihop mina två viljor. Jag vill dels ha väldigt smala ben och dels väldigt starka ben. En teori jag har, som kan verka helt galen, är att om två personer som är precis lika starka men som är olika långa (eller olika stora generellt) så kommer den korta eller "lilla" personen att se tjockare ut än den långa. Detta för att musklerna kräver lika stort utrymme för att orka samma saker, men på en mindre person är det mindre utrymme och därför tar det proportionerligt mer plats? Låter det helt galet eller kan det ligga något i det? Det skulle ju i så fall innebära att jag måste välja ben.


I alla fall. Jag vet inte om jag orkar lägga så mycket energi som jag faktiskt gör på att försöka få ihop de här två kropparna som jag drömmer om. Ibland känns det som att jag jobbar mot mig själv hur jag än gör, om jag ändå bara kan få den ena bilden men kämpar för båda. Ska jag må bra eller se bra ut? Kan jag göra båda? Är det lönlöst för mig att försöka få de där benen jag drömmer om? Är jag för kort eller kommer det att gå om jag vill och tränar rätt? Om det inte kommer att gå kan jag ju redan nu ge upp och istället fokusera på att försöka få de benen jag vill ha för att må bra.

 

Om jag måste välja är valet självklart;

Jag har hellre ben som orkar med min livsstil än ben som ser bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela