Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 20 juni 2013

Publicerad 2013-06-20 18:58:00 i Träning,

Vissa dagar är ju lite värre än andra. Idag har jag ställt till mer än jag gjort rätt. Jag har skapat mer problem än jag löst. Jag har varit allmänt snurrig och virrig. Stressad.

 

Jag har sagt det väldigt ofta och jag gör det igen. Stress som inte få komma ut ur kroppen förstör kroppen. Alltså fick det bli lite löpning idag, trots allt. Trots huvudvärk. Trots yrsel. Trots ont i vänsterfoten. Trots allt. Dock gick det sisådär. Pulsen var hög trots att jag andades med näsan. Det var jobbigt och varmt. Men det gick, och sista kilometern fick jag svårt att hålla igen tempot. Viljan att springa fort var det inget fel på...

 

 

 

Jag har fortfarande ruskigt ont i vänsterfoten. Så nu tänker jag försöka vila fram till Tjejmarathon (nio dagar kvar - gaaah!). Vi får se hur det går. Jag kanske tar nån liten kortrunda för att få ut nervositeten ur benen. Men jag är orolig för hur foten kommer att palla. Hoppas att den bara är lite kinkig nu och att det går över. Ska även få massage på måndag. Allt för att kroppen ska vara i så skön form som möjigt inför min hittills största fysiska utmaning. Hoppas dock att vädret är något kallare än idag. Över tjugo grader och strålande sol vill jag inte ha.

 

Nu ska jag göra guccamåle. Jag ber om ursäkt på förhand till sällskapet på morgondagens midsommarfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela