Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 24 juli 2013

Publicerad 2013-07-24 15:02:00 i Träning,

Idag har jag nog maxat ut min träning under förmiddagen. Med vilodag imorgon "passar jag på medan jag kan". Jag värmde upp inför rygg- och armpass med fem kilometer jogging. Verkligen i lugnt tempo! Att snitta över 6 min / km var ett tag sen. Men det kändes ändå helt okej.

Fokuset idag låg på gympasset - joggingen dit skulle ju bara vara uppvärmning och ge energi, inte ta. Jag missade att ta BCAA-kapsel innan, så jag gjorde det när jag kom fram. Sedan satte jag igång. Jag hittade rätt maskin den här gången, så jag kunde ta lite tygnre vikt på första övningen! Sist körde jag 15, 20, 25 kg. Idag tog jag 20, 25 och till sist vågade jag mig på 30 kilo! På övningen jag förra veckan körde 15, 15, 20 kg på körde jag idag 20, 25, 25 kg på. I övningen där jag sist körde i helt fel maskin körde jag 15 kg i alla tre seten. Helt lagom. Eventuellt nåågot för tugnt. På nästa övning hade jag 7,5 kg på de första två seten och 10 kg på sista. Insåg även idag att jag sist missade att göra andra delen av övningen sist... Men idag gjorde jag hela. Och det blev mycket jobbigare!
Sedan var det dags för dips. Sist jag masade klarade jag 19, 11 och 11 stycken. Nu klarade jag 22, 16 och 17! Wohoo! Till nästa övning orkade jag sex stycken i första set och fyra stycken "halva" i de sista två seten. Galet jobbigt. Galet!


Efter detta var ryggpasset klart. Jag hade medvetet inte tagit med mig duschsaker och ombyte. Jag tänkte att "antingen springer jag hem eller så får jag åka svettig på vagnen". Men så slog envisheten i. Vad tusan - imorgon är det ju vilodag! Kör nu! Så det gjorde jag. Långsamt. Väldigt långsamt. Snittade på 6:19 min / km. Men eftersom det var ett "efter-gympass-joggingpass" så får det väl vara okej. Nu var det verkligen "istället för att gå" - på riktigt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela