Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Inför "5 kilometer var tredje timme"

Publicerad 2013-07-26 20:34:00 i Träning,

Imorgon (lördag) kör jag det här; https://www.facebook.com/events/613159052050735/?ref=2

 

Fem kilometer var tredje timme. Jag vet att man "egentligen" ska köra en mil var tredje timme - men vem har bestämt att det måste vara så?! Jag vill köra fem kilometer, så jag kör fem kilometer. Så det så!

 

Egentligen går jag på periodisk fasta. Jag äter bara mellan kl 12-20, men nu är det undantag. Jag kommer att fortsätta att äta efter kl 20 idag (fredag) om jag vill det och jag kommer att fortsätta efter att sista intervallen är klar imorgon (runt 21:45). Periodisk fasta och träning funkar ihop när det bara är ett eller två pass om dagen. Då kan jag trycka i mig BCAA innan passet och försöka planera in så att jag är klar med träningen innan kl 12 eller innan kl 19.30 så att jag får äta efteråt. Men det här är en speciel situation och jag kommer att vara igång precis hela dan. Så jag "fuskar". Det är nog inte hälsosamt annars. Och jag vill inte vara så principfast att jag agerar på ett sätt som inte är bra för mig. Att springa var tredje timme kommer att vara påfrästning nog på kroppen - den behöver inte gå back på energi samtidigt.

Här är jag nu i "uppladdningen"

Klockan 17.51

 

 

 
 

 

Det här väntar på mig efter varje intervall...

 

Mjölk med blåbärssmak och chokladbollar gjorda med extra salt i

- för det kommer att vara gott efter passen.

 

Klockan 18:53:

 

 

Garmin på laddning.

 

Klockan 20:03:

 

 

 Middag = Nån vit fisk med creme fraiche-sås och potatis och älskade ärtor!

Klockan 20:28:

Försöka "vila-sova" på soffan framför någon dålig serie. Att lägga mig i en säng vid halv nio är meningslöst. Jag blir bara rastlös och kommer inte till ro. Så jag håller mig på soffan, med ljud och ljus omkring mig. Hoppas somna men vi får se hur det blir. 23:45 ringer väckarklockan i alla fall.

 

Hörs imorgon efter alla intervaller eller på söndag om jag är riktigt trött när det är klart...

Over & out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela