Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 27 maj 2013

Publicerad 2013-05-27 17:41:00 i Träning,

Idag har jag sprungit hem från jobbet. För att vara på den säkra sidan tog jag vägen jag hittar, det vill säga via vattnet och Gullbergsvass. Den vägen är det 5,7 kilometer hem. Jag gick ut så sjukt hårt! Det var ju så himla kul att äntligen kunna transportlöpa hem. Men efter en kilometer hade jag en puls på 191 bpm och mådde inte alls bra. Så jag fick tagga ner och dras med håll hela vägen hem. Inte alls roligt att bromsa hela vägen hem för att kroppen inte pallar. Men så är det. Jag har glömt hur mitt vanliga tempo känns, och humöret är bättre än konditionen.

 

 

 

Jaja. Snittiderna blev ju ändå helt okej. Och det där med att hålla jämnt tempo kommer jag tillbaka till. Jag är inte heller helt nöjd med detta skavsår...

 

 

Nu ska jag försöka masa mig in i duschen (som kommer att göra ont på skavsåret...) och sedan fixa middag. Sedan packa veckoväskan och åka in med den till jobbet. Underbara transportlöpning - här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela