Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

LOPP 2013 - final!

Publicerad 2013-12-31 11:31:00 i Träning,

Årets sista dag. Jag befinner mig på en buss till Jönköping för att fira in 2014 med sambon och goda vänner. Dags för en summering av 2013 års lopp...
 
Göteborgsvarvets Seedningslopp 24 mars - Göteborg: Distans 10 km (Anmäld! Mål: 52 minuter.)
Resultat? 51.36 minuter!
 
GöteborgsVarvet 18 maj - Göteborg. Distans 21 km (Anmäld! Mål: 2 timmar.)
Resultat? DNS på grund av sjukdom...
 
Tjejmaraton 29 juni - Roslagsleden. Distans 53 km (Anmäld! Mål: jogga hela vägen.)
Resultat? Kom i mål på 7:31:25 inklusive dricka- och ätapauser. Joggade inte hela vägen, men är ganska nöjd ändå... Mitt första ultra!
 
Lyrloppet 13 juli - Orust. Lokalt litet lopp för "nära och kära". 6 kilometer ungefär. Här måste jag klå min sambo! Prestige står på spel och tävlingsandan är extrem...
Resultat? 5,46 km på 28:46 min. Cirka 1:30 min efter sambons banrekord, men PB på 5 km. PB 5 km: 24.50 min!
 
"5 kilometer var tredje timme" 27 juli - var som helst. Totalt 40 km, utspritt över ett dygn.
 Resultat? Läs mer här: Efter "5 kilometer var tredje timme"
 
Run In Blood 17 augusti - Stockholm. Tidslopp: 29:07 minuter (Anmäld! Mål: 6,5 kilometer)
Resultat? 6,1 km på 28:33 min. Nytt PB på 5 km! PB 5 km: 23:30 min.
 
Midnattsloppet 17 augusti - Stockholm. Distans 10 km (Anmäld! Mål: 54 minuter)
Resultat? PB på milen och för första gången sub 50! 49:46 min.
 
Fjällmaraton Bydalsfjallen 24 augusti - Bydalen. Distans 49 km, 2800 höjdmeter. Mål: ta oss i mål.
Resultat? Bröt efter 27,7 km. Läs mer här: Fjällmarathon Bydalsfjällen (pilotlopp 2013)
 
Orust Tvärs 7 september - Orust. Distans 27 km (Anmäld! Mål: 3 timmar)
Resultat? DNS pga magsmärtor. Revansch nästa år!
 
Malmö Halvmarathon10 september - Malmö. Distans 21 km Mål: 2 timmar.
Resultat? 1h 57 min. Min första halvmara!
 
DN Stockholm Halvmarathon 14 september - Stockholm. Distans 21 km (Anmäld! Mål: 2 timmar)
Resultat? 1:51:27! Nytt PB på halvmara.
 
Lidingöloppet 28 september - Stockholm. Distans 30 km (IAnmäld! Mål: slå 2012 års resultat 3:18:43)
Resultat? DNF pga förkylning som störde andningen.
 
 
 
Alltså nya PB på tre distanser. Orättvist såhär i början av sin "löparkarriär" kan tyckas - men ett PB är alltid ett PB!
Jag får väl säga att jag är hyfsat nöjd med året ändå. Två missade lopp, ett som jag genomförde under väldiga magsmärtor och mitt livs första ultra. Återkommer snart med 2014 års planer... Ett par nyheter och några revanscher!
 
 
 
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela