Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Inför Fjällmarathon Bydalsfjällen

Publicerad 2013-08-21 18:50:00 i Träning,

På lördag smäller det och nu börjar jag bli nervös. Väskorna står i hallen. Om jag packat allt? Knappast! Jag kommer att fortsätta packa hela kvällen. Alltid glömmer man något...

 

Tävlingsandan finns inte. Det här loppet handlar inte om att få en bra tid. Det här handlar om att klara av det. 2800 höjdmeter. Tjejmarathon hade 394. Lidingöloppet sägs ha runt 400. 2800 höjdmeter. Det är nästan tre kilometer rakt upp, utspritt på 49+ kilometer. Banprofilen ser ut som ett sämre EKG... Jag som hatar backar! Försöker att mentalt förbereda mig på mjölksyra, pulstoppar och migrän efteråt. Varför gör jag det här?! .... För att jag kan? Ja, typ så. När jag kommer i mål (för det finns inget "om") så kommer jag att ha klarat en helt sjuk utmaning!

 

http://www.fjallmaraton.se/bydalsfjallen/

 

Jag lever, på gott och ont, väldigt mycket i nuet. Idag ska jag packa för att jag inte hinner imorgon kväll. Tydligen ska jag hitta på något kul! Inte heller detta roliga funderar jag över nu över då jag lever dag för dag. På fredag ska jag upp tidigt och flyga iväg. När jag väl landat i Åre kan jag börja ladda mentalt. Då har jag mindre än 24 timmar kvar till start. Det känns lite grann som lika bra. Jag kommer inte att slösa en massa energi på att vara nervös flera dagar i förväg. De sista 24 timmarna däremot, då kommer jag att peppa! Det här ska bli ett så himla häftligt äventyr! Mor och dotter kör även detta lopp ihop. Mer kvalitetstid än en helg "ensamma" på fjället blir det knappast?

 

Nu är ju bara frågan... Banketten på kvällen - visst är det långklänning som gäller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela