Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Tråkvila....

Publicerad 2013-04-22 17:24:00 i Träning,

Jag vill inte vila. Det är tråkigt. Jag mår dåligt av att vila. Jag sover dåligt. Jag har ingen matlust. Jag blir på dåligt humör. Allt blir sämre av att vila. Men ibland säger kroppen ifrån. Som idag..

Idag har min kropp sagt ett klart och tydligt "NEJ!". Detta i form av att jag har känt mig fantastiskt svag. Jag brukar inte känna mig svag men idag orkade jag knappt häfta ihop två papper, gå till köket eller tänka klart. Jag har något som sitter lite lätt i halsen men som känns hela vägen ner i lungorna. Jag har känt mig varm men tror -peppar, peppar- att jag klarar mig från feber. Men någon träning blir det icke idag.

I ett par timmar har jag försökt förlika mig med tanken och det börjar gå. Snart är det ju okej att krypa från soffan till sängen och sen ska jag försöka få denna outtröttade kropp att sova... Kanske går det ändå. Vi får se. Förhoppningsvis mår jag bättre när jag vaknar. Förhoppningsvis var det bara en dags vila som fattades min kropp. Sist den vilade var trots allt i torsdags... Kanske kan jag låta min kropp på vila idag ändå...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela