Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Mattips; Blomkålsomelett med kikärtsbiffar

Publicerad 2012-05-26 14:56:00 i Mat,

Efter min träningsrunda var det dags för mat. Som vanligt efter träning vill jag äta något bra.
Blomkål är ingen favorit. Jag vet inte heller hur jag ska använda det, förutom kokt - som den är. Men jag provade att göra blomkålsomelett!

Jag började med att ta ner blomkålen till småbitar. Jag stekte den i vatten också, mot slutet tillsammans med lök. Sedan hade jag på tre hoprörda ägg och röd paprika. Sen fick det stå sig på medelvärme tills det var klart.

Kikärtsbiffarna
gjorde jag såhär;
Jag mixade en gul lök så att den blev som en smet. I den smeten hade jag sedan sambal olek och pressade i en stor vitlöksklyfta. Sedan mixade jag kikärtorna för sig. Jag använde två burkar färdigkokta men väl sköljda. Sedan hade jag i två ägg och lite salt och persilja. Sedan rörde jag ner lökröran. Sedan klickade jag ut dem på en plåt med en matsked. In i ugnen på ungefär 200 - 225 grader tills de ser klara ut och är "hårda".

När det är klart ser det ut såhär - och smakar jättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela