Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Mattips; Quinoakycklingsallad med lila blomkål

Publicerad 2012-07-25 21:14:42 i Mat,

 
Quinoasallad med kyckling, bacon och lila blomkål
 
Hur snyggt är inte detta?! Check it out! Detta är resultatet av att ha en bil att ta till större butiker än mini-coop i lilla byn - jag kan handla vad jag vill ha.
 
Detta blev fem portioner, trots att det låter som "lite" av allt. I alla fall i mina öron.
 
1 dl quinoa, koka som på förpackningen eftersom alla säger olika.
1 stort kycklingbröst.
1 paket bejkon
3/4 gurka, 2 tomater, 1 paprika, 1 broccoliskalle, 1/2 lila blomkålsskalle, 1 påse blandade salladsblad, 1 burk kidneybönor, 1 kruka persilja, 1 rödlök.
m
Jag började med att koka quinoan och ångkoka blomkålen. Sedan ångkokade jag broccolin lite lätt, den kan man ju lika gärna äta rå. Sedan tillagade jag kycklingen i bitar i ugnen - det går snabbast så. Sedan la jag även bejkonet i en form i ugnen, tills det var klart. Lät ångkokade grejerna svalna, skar ihop grönsaker och sköljde bönorna noga.
Sedan var det bara att blanda och äta. Supergott. Och snyggt. Och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela