Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 27-28 februari 2012

Publicerad 2012-02-28 08:52:00 i Träning,

God morgon!

Orkade inte blogga igår - umgicks med syster istället. Har heller inte veckosummerat förra veckan. Får se om jag hinner det idag, kanske...

Igår var det måndag, det vill säga skivstång på morgonen. Lagom bra pass, det var som vanligt liksom. Finns inte så mycket att säga, tror jag.

Har slutat räkna kalorier. Har slutat med LCHF. Har inte gått över till GI. Ska försöka att inte tänka så mycket på det alls... Undvika skräp, bara. Ska försöka släppa tanken på 10 fettprocent. Det finns ingen långsiktig plan med det målet, det kommer inte att ta mig någonstans och det kommer inte att förbättra mig på något sätt. Det är bara en fix idé. Jag har annat att lägga mitt fokus och min energi på just nu. Banta kommer jag antagligen att behöva göra ändå, senare. I perioder.

Som sagt - sen blev det kväll. Jag umgicks med lillasyster. Vi gjorde tortilliapizza. Förutom brödet är det inte så himla dåligt, egentligen. Tror jag. Äh.

Imorse gick jag upp tidigt för att jogga inne i stan. Det var så himla skönt! Men känslan av att vara vilse är speciell. Inte dålig, men speciell. Jag fattade impulsiva beslut i var jag skulle springa, tog en trappa ett par gånger, sprang vidare, trodde att jag var någonstans men kom fram på ett helt annat ställe, och kan meddela att Andra Långgatan till och med luktar sunkhak enda ut på gatan...
Avslutade i trappan vid jobbet och var klar precis när solen gick upp. Speciell känsla, även det. Om en vecka eller två är den nog uppe redan när jag sticker ut.
Sen skuggboxades jag i typ tio minuter med det konstiga fokuset att inte svära och istället försöka tänka på det jag faktiskt lyckas med, innan jag stretchade och duschade och badade bastu! Det var skönt. Fem minuter, och jag hann inte ens börja svettas - men varmt och skönt som tusan!

Men det verkar bli en sån där dag. När jag inte kan sitta stilla och inte kan sluta le. Jag dansar omkring så fort jag ska ta mig nånstans... Men. Varför ändra på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela