Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 25 december 2012

Publicerad 2012-12-25 17:27:00 i Träning,

Oj, oj, oj. En sån jul. Huvudvärk i torsdags, migrän i fredags och så huvudvärk igen lördag, söndag, igår och idag. Jag tror det är socker och brist på fysisk ansträning plus vätskebrist. Eventuellt även dålig sömn. Sämst kombination.
 
Idag var det traditionsenligt juldagsjogg. Den vanliga rundan fick strykas på grund av all snö samt att det fallit träd precis där. Vi kunde inte heller springa på dagen, i ljuset, på grund av snöstormen. Det kom cirka 15 centimeter snö på förmiddagen och blåste som attans. Men så kollade vi klart på "Så som i himmelen" och sedan stack vi ut. Vinden hade mojnat och snön slutat falla. Så vi tog en tur fram och tillbaka till motorvägen. Vi snittade på 6:19 min/km i tempo. Skönt. Första gången med pannlampa också. Lagom creepy och ovant. Saknade broddarna också. Is under snömodd. På bilden under kan du se hur mycket snö det ligger här omkring. Under snöhögen döljer sig grillen...
 
 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta kvällen med att kolla på (som Erik skulle säga) "dåliga svenska filmer". Just för tillfället står "S.O.S - en sällskapsresa" på i bakgrunden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela